Thursday, April 06, 2006

Die Ikea toch... :-D

Kijk nou toch eens wat ik vond! Een digitale kernthermometer annex kookwekker zomaar voor een Ikea-prijsje (6,95 !). En ze hebben hem nog "Fantast(isch)" genoemd ook. Ik was van plan om dit bijtijds te melden aan jullie, maar blijkbaar was ik gisteren niet de enige die rondrende in dat geel-blauwe gevaarte... Larein had hem ook gespot én gekocht én wist het ook al te melden bij Bakkerswereld...
Te laat Baking! Niet verwonderlijk aangezien ik de hele week al het idee heb achter mezelf aan te rennen. Als je bedenkt dat ik gisteravond om 00.24 uur mijn starter stond te refreshen, achterloop met mijn SSD en totaal geen benul heb wat en hoe en vooral wannéér ik nu verder moet met mijn vrijwel "fully fermented" prutje...
Nou ja, dit allemaal tussen het luizenpluizen door (ho wacht even; niet thuis maar op school gelukkig), de boodschappen, de schaatsles, de zoektocht naar schaatsen -April? Schaatsen? Wie is er nou gek?-
Enfin, verder dan uit dat rottige plasticje is die thermometer nog niet gekomen maar dat gaat vast binnenkort gebeuren. Tjonge, ben ik toch de heuse bezitter van een ding aan een draadje, het ene eindje in je brood, het andere eindje aan die wekker met magneet en hoppa, je kunt buiten je oven de temperatuur aflezen die je brood binnenin heeft! Had ik al gezegd dat 'ie ook in Fahrenheit én in Celcius meet?
De tranen staan in mijn ogen, wat een geweldig ding....nou eerst een batterij opzoeken en kijken wat ik met die starter aanmoet, en de tandarts verzetten, techniekronde draaien en mijn huis kuisen en de was opvouwen en ... en ... pffff ... lijstje maken? En een pleister opzoeken voor mijn vinger...je hébt van die verpakkingen.....

3 comments:

  1. Ha, leuk weer een keer een Nederlands verhaaltje. Leest toch een stuk lekkerder. Geweldig die Ikea thermometer, wil ik ook, tuurlijk maar nog een vraagje hoe warm moet het brood van binnen zijn 100 graden????????

    ReplyDelete
  2. Natuurlijk ben jij een stuk slimmer dan ik...maar als je de gradenknop van je thermo-wonder niet aan krijgt, moet je even op de achterkant kijken....daar zit een bijna onooglijk schuifje wat je òf op temp. òf op tijd moet zetten...Een gebruiksaanwijzing zit er dus niet bij. Is ook geheel overbodig natuurlijk,want welke vrouw leest die dingen..wij zijn toch gemaakt om direct tot aktie over te gaan? Kom ze morgen in mijn koffie wel testen, die graden!Ehh..je had toch niet ter mijner ere gepoetst??

    ReplyDelete
  3. Túúúúúrlijk ben ik een stuk slimmer, komt misschien ook omdat ik de gebruiksaanwijzing had gelezen.... (zat stiekem tussen het karton gestopt). En het is schóón hier -nu nog wel-..

    ReplyDelete

Thanks for visiting! I really appreciate and enjoy reading all your comments! If you have any questions feel free to email me.