Wednesday, August 02, 2017

En toen opeens... Hamburg! [1]


Half Juli belt echtgenoot dat hij onderweg naar huis is van zijn werk (doet 'ie anders nooit) en dat we maar vast moeten gaan eten want laat (kijk, dat gebeurt nu vaker). En.. dat hij de vraag heeft gekregen om voor 3 maanden in Hamburg te gaan werken. De vestiging daar heeft een zetje in de goede richting nodig kennelijk. Bedachtzaam als ik ben roep ik: Leuk!! Ja!! Doen!! Wanneer?

Nou... per 1 augustus dus. Dat was dus over 2 weken. Moet kunnen toch? Bedrijf zorgt voor woonruimte, ik kan mee. Je hoort mij niet meer mopperen over wel of geen werk, want dat zorgt er dus ook voor dat ik lekker mee kan. Vindt echtgenoot leuk en ik ook. Katten niet. Dat is even een dingetje.

Maar... qua timing...hmm... het had iets beter gekund. Zoon 1 woont na zijn Masters weer thuis maar heeft net in diezelfde week een baan gescoord. In Rotterdam. Dus. Die moet woonruimte. En een auto. Begint in September.
Zoon 2 woont in Nijmegen en gaat zijn Masters doen daar. Zoon 3 gaat na zijn Bachelor een jaar in Engeland studeren. Woonruimte en er heen. Met zooi. Vertrekt in September.

Dus... daar heeft mijn moederhart wel even een worstelingetje mee gehad. Als ik nou niet meega dan kan iedereen gewoon zijn gang gaan en kan ik helpen oplossen. De kinderen, de katten...

Enfin, ik zit in Hamburg, kind 1 heeft een auto (met dank aan lieve vriend die heeft meegezocht), kind 3 heeft woonruimte in Engeland, zelf geregeld. Kind 2 is aangenomen voor zijn Masters en gaat lekker Mentoren. Kind 1 is op zoek naar woonruimte met hulp van schoonzus en zwager die al jaaaaren in Rotterdam wonen. Super mensen hebben we om ons heen!

Wij zitten dus in Hamburg. In een boardinghouse. Daar had ik heel andere ideeën bij trouwens haha, met een hospita die te pas en te onpas komt controleren of je wel op tijd thuis bent en geen vreemden binnenlaat. Maar nee. Een hotelachtig tweekamer appartement, met een slaapkamer, een badkamer en een zitkamertje plus kitchenette. En een burootje in de slaapkamer! Laat daar nu precies mijn naaimachientje op passen!

De kitchenette. Dat is een soort kast in de zitkamer met twee pitjes, een gootsteentje en een magnetron. Geen werkruimte, wel een afwasmachine. Dat dan weer wel. Grappige keuzes die er gemaakt worden. Ik had persoonlijk liever een oventje gehad. Die paar bordjes die was ik wel met de hand! Duidelijk ingericht voor de zakenman/vrouw of vakantiemensen die niet koken maar af en toe iets moeten opwarmen of koffie willen. Zoiets. (En dat dan 3 maanden lang?)


In eerste instantie dacht ik waaaaaa.... Maar dan.. ik ben een kampeerder dat gaat gewoon prima lukken. En desnoods.. doe ik ruig en koop zo'n mini-oventje. Voorlopig was de pasta met groente en zalm heerlijk, smaakte de hausgemachte Zwiebelsuppe ook prima en vooruit, de eerste avond een grote salade met tonijn en feta.
Bij wijze van plantjes de theekoppen omgedoopt tot plantenbak voor basilicum en bieslook, fruit op een soepbord en hoppa, gezellig!


Voorlopig zit ik hier nog wel even, in September kom ik terug voor verjaardagen (goed he, de hele familie in een tijd van 3 weken allemaal jarig!) en uiteraard voor de volgende workshop Broodbakken die voor eind September gepland staat!



1 comment:

  1. Ok deze had ik gemist! Ik nasr denken 'wat is die lang op vakantie ' mooie sjieke stad hamburg! Wij hebben drie jaar lang ten zuiden van hamburg gewoond. In schneverdinger, es war super toll! Ik hoop dat jullie ook een leuke tijd zullen hebben. Veel plezier nog, geniess es

    ReplyDelete

Thanks for visiting! I really appreciate and enjoy reading all your comments! If you have any questions feel free to email me.