Monday, May 24, 2010

Klimaatneutraal keuken plaatsen

Werk even mee jongens, als we nu met zijn allen even blazen (ja jullie daar, alle vijf lezers van mijn zieltogend blogje) dan is het zo droog. Het stucwerk. Op de muren. Want dat moet droog voordat de keuken veilig geplaatst kan worden. De keukenmeneer vond het héél eng. (En die denkt dat het dan klaar is. Ha! Want dan moet er nog gespachtelputzt worden. Ge-spachtel-poetst? Wordt het weer vochtig)

IMG_2664

 

 

IMG_2661

 

 

 

Misschien heeft de keukenmeneer een punt. Maja ik heb zitten denken, als je nou in een normaal huis de boel gaat opleuken en de muren doen, dan ruk je ook niet je keuken er even uit omdat het te vochtig wordt? Nou, dan kan het hier toch ook? Toch?

Neemt niet weg dat we een mega ventilator hebben geleend van de buren, en Mijnheer mijn Echtgenoot met de föhn, (jawel de föhn waar de rest van Nederland zijn haar mee droogt) heel geduldig stukjes heeft staan droogblazen. Echt waar. Ik mocht zelfs een foto maken. Tussen de lachbuien door. Heb ik maar niet gedaan. Die foto gemaakt bedoel ik, wél een beetje stiekem gelachen. Maar aan het eind van de dag was het toch droog genoeg. Had ie dat toch mooi voor elkaar. Met zijn föhn. Hihi.

Voor alle duidelijkheid…. dit is zoals het was. Een prachtig gevlamd oranje keuken met goudkleurig en zwart getijgerde handgreepjes (brrrr). Die zat erin toen wij het huis kochten. 10 jaar geleden. Heb ik toch aardig volgehouden. Alle deurtjes hingen scheef, voorzichtig de la opendoen anders had je hem op je tenen, plank kromgetrokken waar de “vulling” uitkwam. Gasfornuis sprong met een knal aan. Of niet. Maar dat kunststof aanrechtblad? Niet kapot te krijgen! Hete pannen erop, brood snijden, ui hakken… geen krimp gaf ie. Je zou het bijna houden.

Hebben we niet gedaan. Blijf er effe bij….. foto’s van de nieuwe keuken komen eraan!!

3 comments:

  1. ja da's altijd spannend bij een keuken in nieuwbouw. Ik heb geblazen hoor ;)

    ReplyDelete
  2. Had ik ff over het hoofd gezien - je posting over je oude keuken. Haha, die beschrijving van lades die op je tenen flikkeren... zo herkenbaar! En wat te denken van scharnieren die met steeds dikkere schroeven moeten worden vastgezet.... Ik heb ook zo'n keuken, nu 40 jaar oud. En het aanrecht is van beige tegeltjes. We moesten er een stuk uitzagen na de aanschaf van het fornuis - niet doorheen te komen.... en idd hittebestendig, krasvast en bestand tegen inslaande meteorieten.

    ReplyDelete
  3. *knikt fanatiek* jaaa die schroeven, dat hield dus ook niet meer vandaar dat de kastjes allemaal scheef hingen. En als je ze dan dicht klapte (de mannen hier)knalden ze net zo hard weer terug want dat paste dus niet. Ik had me aangewend het deurtje eerst op te tillen en dán dichtdoen. Dan ging het. Een beetje.
    Ik denk dat die keuken al ruim de stemgerechtigde leeftijd had bereikt. Wij wonen hier nu 10 jaar, en de vorige bewoners zo'n 13 jaar, mwah.
    (Keuken in ons vorige huis was 30 jaar oud maar die hield zich veel beter)

    ReplyDelete

Thanks for visiting! I really appreciate and enjoy reading all your comments! If you have any questions feel free to email me.