Monday, December 12, 2005

mini

Mini-broodjes, mini-post. Ik ben de laatste dagen schrikbarend afwezig geweest, weinig gebakken, weinig te melden gehad. Zal in ieder geval op dit punt mijn leven proberen te beteren. Ben zelfs deze week in de supermarkt betrapt bij het kopen van een wit- en bruinbrood! Oi!
We zullen de schuld maar neerleggen bij een Sinterklaasdipje. Op naar Kerststress dus. Vandaag een kerstboom proberen te scoren. Het moet rustig zijn bij de kerstbomenleverancier, dat kan niet anders. De groenwarenhuis gigant heeft dit weekend een hoogtepunt gekend, ik ben er op zaterdag en zondag langs gereden en het was werkelijk ongelooflijk druk. Er stonden auto's geparkeerd op plekken waarvan je niet gedacht had dat daar te parkeren was.
Ik kan me niet voorstellen dat je die enorme aantallen ziet, en dan evengoed nog je auto achter nummer 13000 zet en naar binnen gaat....vrijwillig...zonder geldelijke of andere beloning....en het is niet eens goedkoop daar!

5 comments:

  1. Ja van de ene stress in de andere....wij hebben de kerstboom ondertussen staan, d.w.z. de lichtjes zitten erin, verder is 'ie nog kaal.
    Dat is dan weer het voordeel van in een dorp wonen. De bomen zijn dezelfde dag of de dag ervoor pas gekapt of uitgegraven; je kunt 'm op de kruiwagen naar huis vervoeren en hij kost minder dan de helft dan ze bij die gigagroenewarenhuizen durven te vragen!!!! (= een joekel van een boom voor € 7,--, dan is het toch nog net leuk)
    Dus wat dat betreft geen stress....nu nog het eindeloze gekibbel van wie wat waar in de boom mag hangen....vandaar dat hij nog leeg is, ik had er nog geen zin in.
    Of zal ik hem eens leeg laten dit jaar???

    ReplyDelete
  2. Hoi,

    Dit weekend had de boerenbond in Budel een aanbieding, als je voor 25 euro kocht kreeg je je (echte) kerstboom gratis. Nou was er ook nog een bakdemo van Frans van Soezie bezig en natuurlijk koop je dan gauw voor 25 Euro. Dus wel jammer dat je niet in de buurt woont, anders had ik em alsnog voor je kunnen halen. Ik zet namelijk geen kerstboom, nee, nooit, ja bij ons is het ook gezellig en niet alleen met de kerst hoor. Alleen die heerlijke bakgeuren al, en die boom, wat heeft die nou met de kerst te maken. Eigenlijk een heidens symbool van de oude Germanen, lang voor de tijd van het kindeke Jezus.Maar goed, van mij mag het, vol of leeg, veel plezier er mee allemaal.

    ReplyDelete
  3. Hij staat inmiddels, incl. jaarlijks gemopper van echtgenoot omdat hij altijd scheef staat (de boom dan he, niet echtgenoot. Gekocht op het landje een durp verder, vers gekapt. Nu nog lampjes (nog meer jaarlijks gemopper) en de rest is aan mij. De kids krijgen al sinds ze heel klein zijn hun eigen boompje waar ze in mogen hangen wat ze willen...
    (Leeg met alleen lampjes vind ik ook heel mooi hoor) Enne een kerstboom staat niet garant voor gezelligheid, die moet je toch zelf maken!

    ReplyDelete
  4. Nou bij ons is 'ie ook niet meer leeg....ik heb het zelf gedaan een beetje achter hun rug om...terwijl ze op school zaten en de rest 's avonds.....en ze hebben geen kick gegeven!
    Voor de kinderen heb ik ook een apart (nep)boompje van 60 cm, die ze helemaal vol mogen hangen. Dit jaar heeft onze dochter dat gedaan, volgend jaar moet er misschien één bij voor de zoon....het grote voordeel van die boompjes is dat ik de lampjes er gewoon in laat, inklappen en wegwezen.
    De lampjes in een echte grote boom doen vind ik echt het rotste werk (en als ik het niet doe gebeurt het dus niet) en elk jaar denk ik...."ik koop een nepboom met ingebouwde lichtjes,dan ben ik van het gezeur af!!!"
    Diverse jaren ben ik na de kerst (50% korting) wezen kijken naar zo'n exemplaar, maar elk jaar denk ik nee, het is toch te neppig en sta ik een jaar later weer met de naalden in de armen de lampjes erin te doen. Terwijl ik denk; "Wat een gedoe toch elke keer voor maar 3 weken: volgend jaar koop ik een nepboom met ingebouwde lichtjes!!!!"
    Om een paar dagen later tevreden te kijken naar die hele mooie echte boom.
    Ik wens iedereen alvast fijne kerstversierdagen toe en hele prettige feestdagen.

    ReplyDelete
  5. Euh, hij is nog steeds leeg...kom net tot de ontdekking dat 1 snoer lampjes het begeven heeft....echtgenoot weet het nog niet....die gaat vast naar een inklapper met lampjes kijken... eigenlijk moet ik wel erg lachen....

    ReplyDelete

Thanks for visiting! I really appreciate and enjoy reading all your comments! If you have any questions feel free to email me.