Saturday, December 31, 2005

Knallen!


Vroeger, in de nacht van Oud en Nieuw was er vaak een moment dat mijn moeder verzuchtte: mooi en nu mag het heel hard gaan regenen. Ik snapte daar niets van. Wie wenst er nu harde regen? Ik vond het een beetje gekke gedachte zo 's nachts rond een uur of twee, drie. We zaten toch gezellig?

We spoelen even 25 jaar vooruit, de oudste heeft gisteren zijn langverwachte, voor het eerst zelf uitgezochte vuurwerk opgehaald (de jongste twee doen het gelukkig nog met knalerwten), de plastic tas is als een baby de kelder ingedragen, weer tevoorschijn gehaald, samen met een vriendje uitgebreid bekeken, afspraken gemaakt, uitgepakt, ingepakt, ik denk zelfs geaaid. En nou vooruit, vandaag mag hij alvast wat knallen.Het was prachtig gisteravond, sneeuw op de bomen, sneeuw in de tuin, kinderen met jagende sneeuwvlokken om zich heen naar buiten. Een paar knalletjes mam? Nou vooruit. Veilig, bij ons in de tuin. Maar morgen, mam, morgen...

Vanmorgen werd ik wakker en voordat mijn ogen open waren hadden mijn oren al iets anders geregistreerd......het regent!

Ik wens iedereen een veilige en gezellige oudejaarsavond, heb het leuk alleen of samen, eet een bol, drink een glas en morgen, morgen begint weer een nieuwe dag.

Een gezond en gelukkig Nieuwjaar!

No comments:

Post a Comment

Thanks for visiting! I really appreciate and enjoy reading all your comments! If you have any questions feel free to email me.