Saturday, November 26, 2005

Bekentenis

Ik zal het nu echt moeten toegeven, de bodem van mijn creatieve inspiratiebron is bereikt. Dat geeft werkelijk een heel akelig hol geluid. We hebben nog maar een week tot Sinterklaas, er is geen enkele surprise af. Erger nog, er is geen zelfs geen vonkje te bekennen van één van mijn geïnspireerde gedichten.....
Het wemelt hier in huis van de onafgemaakte projecten (allemaal van mijn hand moet ik bekennen), en het zou zelfs zomaar mogelijk zijn je naam te schrijven in het stof op de vensterbanken. Neeee, dat toch niet. Gisteren stof afgenomen, gestofzuigd (stofgezogen?), gedweild en ook! de houten vloeren gedingesd, ik ben zelfs bij met mijn strijkwerk.... Juist, zoals ik al zei: dieptriest dus.

Even een kleine opsomming:
- de badkamer is half geschilderd (mooi geworden!), maar de muren en het plafond...
- het gewraakte vestje ontbeert nog steeds een sluiting...
- de rok van dezelfde stof wil nog een band...
- nieuwe kussens voor in de zitkamer zijn gemaakt (joepie!)
- nieuw vloerkussen eetkamer is af maar moet nog dicht..
- nieuwe hoesjes eetkamerstoelen zijn af (joepie!)
- ik ben niet meer in het bezit van een zelfgemaakte nep suede broek
- maar inmiddels eigenaar van twee gepatchworkte helften van een kussen..
- nog aan elkaar te zetten maar past niet om het kussen dat ik in gedachten had (ai...)
- patchwork bestaat uit suede en rood ribfluweel...
- enige gelijkenis met suede broek en rode blouse berust geheel op toeval....
- half afgemaakte schoolsurprise voor zoon 2, gedicht is klaar
- half afgemaakte schoolsurprise voor zoon 3, gedicht is klaar

Nog te doen: schoolsurprise zoon 1 voor zijn mentor waarvan we niets weten (mentrix rijmt op nix), alle surprise voor thuis incl. gedichten...

Goh, wat zal ik eens gaan doen vandaag......

4 comments:

  1. Ik dacht al, waar blijft het vervolg maar je hebt het gewoon kei druk gehad. Rustig aan doen hoor, het zijn feestdagen die er aan komen, dus ook een beetje genieten hé.

    Groetjes,

    Yvette

    ReplyDelete
  2. Dit komt mij ZÓ bekend voor.....nog zo'n dertig gedichten moeten er gemaakt worden (nog geen 1 af!). Mijn dochter wisselt haar nog twee passende winterbroeken af. Omdat die drie nieuwe broeken die op zolder bij de naaimachine liggen allemaal maar niet afgemaakt willen worden.
    Op de slaapkamer liggen planken, draden (waar steeds iemand over probeert te struikelen, een video-apparaat dat in een kastje opgeborgen moet worden wat ook maar niet gebeurd. Op de diepvries ligt al vanaf voor de zomer een nieuw zitbankkussen, ook nog niet af (ik heb iets verkeerd geknipt en weet nu niet meer hoe verder)...er zitten nu al vlekken op en 't is nog niet eens af. Vies is het hier niet....maar superschoon ook niet. Ik moet al mijn huiswerk voor mijn Italiaanse les nog maken (voor maandag) etc. etc.....en wat doe ik vanmorgen...ik sta gewoon kokoskoeken te bakken! Nou ja dan vraag ik toch om problemen.
    Maar uh...die kokos moest ook echt op hoor!......

    ReplyDelete
  3. Oh heerlijk! Meer van deze verhalen, ik kikker er zo van op! Bedankt Lien.

    ReplyDelete
  4. Mijn man kreeg gister een aanval van netheid, wilde zelfs gaan stofzuigen....Waarmee ik maar wil aangeven hoe erg het hier is!Natuurlijk zijn onze 2 enorme herdershonden juist nu allebei vreselijk in de rui en ligt er een soort vaste vloerbedekking van haren die helaas niet blijft liggen maar met elke tochtvlaag meewaait...Ik ga maar weer in Sinterklaas geloven. Mensen wat een heisa in naam van een ander..En toch doen we het elk jaar weer,,omdat het zo leuk is ..???!!!
    Ga eerst weer even zuigen, uiteindelijk was de vlaag van mijn man weer net op tijd (voor hem dan ) over...Kan je zwarte Piet ook inhuren voor huishoudelijk werk?

    ReplyDelete

Thanks for visiting! I really appreciate and enjoy reading all your comments! If you have any questions feel free to email me.