Thursday, May 20, 2010

Blije puntjes / Happy marks

IMG_0825Intussen kan ik jullie met een zekere mate van tevredenheid melden dat er inmiddels 20 kuub puin uit de tuin is gehaald, Nog minstens 5 te gaan. En een nieuwe oprit. (Want GROTE vrachtwagen + 20 kuub puin = golvende oprit en een hek dat uit zijn voegen staat = even Apeldoorn bellen?). Nou, we doen het er wel mee.
Almost gone! 20 cubic m of builders rubble scooped up and rumbled away on this giant truck, leaving marks on our drive. Good thing I don’t get seasick easily. Yikes, undulating drive does not make me happy.

IMG_0842Een ander puntje van blij: er is een nieuwe meterkast. En een ombouw van de cv-ketel. Wij zijn ook een stelletje kneuzen ook hoor, als ik zie hoe makkelijk dat even getimmerd wordt dan denk ik: waarom kúnnen wij dat nou niet? De bijkeuken waar wasmachine, droger en al dat soort ongein staat is toch helemaal betegeld, ik had visioenen van een lief kleurtje en glad gestuukte wanden met leuke betimmering… maar dan denk ik 3 jongens, 2 katten en oliebollen bakken? Doe maar tegels dan.

Another one: new surroundings for our meter, and around our boiler! Easy peasy for someone who knows what he is doing. (and that is not us, unfortunately). This is the new utility room, all tiled from top to bottom which is not pretty but darn practical. Goodbye visions of a lovely decorated laundry room with robins egg coloured stucco walls.  3 kids 2 cats and annual “oliebollen” woke me up. Hello tiled utility room.

IMG_0819 Nog eentje dan? Vloerverwarming is aangebracht, en in beton gegoten. Dan tegelen en de vloer in de aanbouw ligt er. En is ingewassen. Dinsdag gaan ze weer verder met de zitkamer en misschien de hal? 
Het wordt erg druk dinsdag bedenk ik me nu…. de keuken komt (hij komt hij komt!!) en mijn fornuis wordt geleverd (Fornuis!! Oven!!) enne de tegelzetters, enne de stucadoors, enne misschien de electricien? En De Echtgenoot heeft vrij genomen! Sjonge.
IMG_0820 There’s more! They started tiling in the new addition and the old kitchen, already grouted there and next Tuesday they will continue in the living room and maybe the foyer. It’s going to be crowded Tuesday…. tiling, stucco, installing the kitchen (KITCHEN  ! Yay!!) and delivery of my stove (oven!! 6 burners!!). And The Husband took the day off! (Now that’s a first!)IMG_0826

Ik mag me alvast gaan verheugen op het schoonboenen van meters en meters cementsluier. Op mijn knietjes. Met héél heet water, huishoud-handschoenen (vanwege dat hele hete water, niet omdat ik een watje ben natuurlijk ) en schoonmaakazijn. Zegt de aannemer. Zeg ik Goh, zou je dat misschien even vóór kunnen doen?
I’m mentally preparing myself for a major cleaning job, getting rid of the grout residue on the tiles…spending quite some time on all fours scrubbing I guess. And then the rest, cleaning house from top to bottom. So much fun… sigh.IMG_0839  IMG_0840

En toen vroegen ze welke kleur ik de deuren geschilderd wilde hebben. Huh? Dacht het niet, die blijven mooi zoals ze zijn.  Dacht ik. Toch? En nou ben ik aan het twijfelen. Aaargh…. Want ik weet zeker dat ik ze niet geschilderd wil hebben. Ze staan nu in een soort beits…olie…was? Weet ik veel. Ik weet wel dat je er geen vingers op ziet, dat de verf er niet afspat als er weer eens iemand tegen aan knalt met het een of ander. Ik zou wél eerlijk gezegd dat oranje achtige kleurtje eraf willen hebben. En dan een lichtere houtkleur, passend bij de keuken/eettafel. En dan ook zo’n boompje waar van die biljetjes aan groeien in de tuin.

They asked me what colour these doors were going to be painted…. I said none. They stay as they are. Am I wrong?  I know for a fact that these doors never show signs of wear and tear like paint does so they are ultimately feasible for our house. No dirty fingerprints, no dents in the paint. Nothing ever shows. However, I would like to get rid of that orangey color… Almost as much as I want that lovely little tree in our garden, you know? The one that grows sweet green paper money.

2 comments:

  1. Painting wood work has always seemed like making work in the future. I LOVE those doors.

    Perhaps you'll find some lovely clear stick on applications of blue birds eggs in a nest and others of like ilk that would do wonders on a few utility room tiles. The when they're dirty or you're tired of them, you can just peel them off and find something else to decorate with ;0)

    ReplyDelete
  2. Jemig, ik loop helemaal achter.
    Neh niet die deuren verven hoor, vind dat juist zo'n mooi kleurtje, geeft wat kleur en als je er geen vette klauwtjes op ziet...
    Maar goed da's natuurlijk persoonlijk. Een lichter houtkleurtje beitsen.... tja dat wordt schuren, schuren en nog eens schuren. Succes met kiezen!

    ReplyDelete

Thanks for visiting! I really appreciate and enjoy reading all your comments! If you have any questions feel free to email me.