Thursday, March 04, 2010

Dig in and pour.. / Graven en vullen

Een week geleden werd er een grote zandbak gemaakt en de kinderen weten het zeker: "doe toch maar een zwembad". Ik twijfel. Wel verleidelijk, zo plons vanuit het keukenraam wat baantjes trekken 's morgens.

Our garden one week ago, digging a large trough. The kids see possibilities: change plans and make a pool! I can see why that's a very tempting thought ... (weather will improve one day I guess) but still...

Dan komen maandag deze wagens een einde maken aan alle dromen van de kinderen. Toch maar de fundering voor de vloer.

The next working day these big guys make an end to any change of plans, fill it up and make a
foundation/subgrade anyway. (these terms are hard enough to comprehens in Dutch, let alone in English LOL)

Alle gaten gevuld. Netjes glad en strak afgestreken. Zoon 1 belt me op mijn werk: Mam, er is beton gestort en ze hebben het helemaal glad gemaakt. En (ik kan de grijns in zijn stem horen): "Ik zal de katten maar binnenhouden he?" Lijkt me een strak plan knul!
Wie schetst onze verbazing als we de volgende ochtend wakker worden en 2 sporen van kattenpoten in het verse beton zien? Kennelijk heeft een buurkat het gewaagd.

That seems like a fun job! It's like frosting and filling a cake, their piping bag is a bit bigger though. And they do a nice job on creating a nice smooth surface! Son #1 calls me at work and keeps me informed on the progress. I can hear the mischievous smile in his voice as he says: "Seems like a good plan to keep the cats inside for a while". Good thinking boy!
Can you imagine how surprised we were the next morning to find cat prints in two trails in the concrete? Seems like a neighbor cat got curious.

Hé psst, kijk eens... zie je daarachter dat pijpje eenzaam uit het beton omhoog steken? Ik denk dat dat de afvoer van de gootsteen wordt! Oooooh spannend!! Maak me prompt zorgen of het niet wat te dicht bij de kant staat... Zal vast goed komen. Toch?

Result Monday afternoon! Can you see that small lonely pipe sticking out there in the back? That's approx. where my sink/dishwasher is going to be!

1 comment:

  1. o man wat spannend allemaal! kan je het nog bolwerken met het opgepropt leven, werken en die figuren over de vloer?

    ReplyDelete

Thanks for visiting! I really appreciate and enjoy reading all your comments! If you have any questions feel free to email me.