Saturday, May 27, 2006

Effe zitten...

Hijg puf...
Ik heb vandaag getableerd (?), suikerstroop gekookt tot soft ball stage (?) , zijkanten van springvormen wel ingevet en ook een keer niet. In een mega-pan soep geroerd. Eiwitten geklopt, hete siroop erbij gegoten en weer geklopt tot afgekoeld (of zoiets). Hiep hiep hoera voor de standmixer, je zult dat toch allemaal met de hand moeten doen. Nu zet ik het knopje op een standje en kan vervolgens een kop koffie opdrinken. Ondertussen met argusogen volgend wat er in die kom gebeurt, dat dan weer wel. Ik ga hem straks even over zijn stoere rechte ruggetje aaien.

Woehaaaa, op dit moment (à ce moment ci) gaat mijn echtgenoot met zijn lieflijke maat 44 vlak naast mijn taarten op de buffetkast staan, even mijn taart redden. (Echtgenoot: nee hoor schat, ik ga écht niet op je taarten staan). Nee, wat scheelt het? 5 centimeter? Is mij iets te weinig...
Waarom mijn echtgenoot op de kast staat? Hij is slingers aan het ophangen. Asvanweges dat de tweeling morgen hun verjaardag viert. Ze zijn dinsdag écht jarig maar morgen is het alvast feest.

Ik heb dus vandaag twee (2) taarten gefabriekt. Op bestelling. Voor de donkerharige, bruinogige een blanke cake met fruit, voor de blonde blauwogige chocola, véél chocola. Want uiteraard verschillen hun smaken. Zucht. Wil je weten hoe dat ging? Ik ga het je toch vertellen, let op:

Zoon 3: Mam, ik wil eigenlijk zo'n gewone, echte taart met van die heleboel verschillende fruit erbovenop én met aardbeien en zo'n soort slagroom.......stilte.......dan haal ik dat andere fruit er allemaal wel af want dat lust ik toch niet en dan eet ik de aardbeien wél op. Kijkt met een schuin oog naar mijn gezicht, zegt dan: misschien kun je dan ook wel alleen aardbeien doen.

Zoon 2: Heeft al dit gedoe een beetje afgewacht en bekeken en zegt vervolgens: Mam, voor mij hoef je niet zo moeilijk hoor (Mam denkt Oh chips, tóch 2 taarten). Ik wil gewoon wel chocola en dan geen pudding hoor, maar er mag wel iets anders tussen......en oh ja.... kan er dan ook zo'n korstje chocola op?

De eerste de beste die hier morgen binnenkomt en zegt: "Meid je bent hartstikke gek, had je niet gewoon naar de bakker kunnen gaan" heeft een probleem! (Mam?!)
Als diegene dan vervolgens nog zegt: "en er staan geen kaarsjes op!" komt helemáál niet verder dan de drempel! (Maham!?).

2 comments:

  1. Gefeliciteerd met je twins, een fijne dag en vooral..rust erna lekker uit!

    ReplyDelete
  2. van harte gefeliciteerd met je 2 jongens. een hele fijne dag toegewenst!!!
    Ik zit hier ook "in" de taarten, onze dochter is vandaag jarig! Maar hier doen we de kinderen per stuk ookal zijn ze allebei in mei jarig.

    Veel plezier!ik ben erg benieuwd naar je taart met de frosting...ik zou best even willen proeven!

    ReplyDelete

Thanks for visiting! I really appreciate and enjoy reading all your comments! If you have any questions feel free to email me.