Saturday, December 03, 2005

Altijd.....

Volgende vraagstuk: wat zullen wij gaan eten.
Dit is het moment om je af te vragen of het misschien toch niet prettig is een aantal tradities en gewoonten achter de hand te hebben, zodat je op het moment suprème je niet druk hoeft te maken over het menu. Enerzijds omdat dat menu al jaren vastgesteld is en anderzijds omdat je het dus al minstens 10x gemaakt hebt en je de handelingen met je ogen dicht kunt uitvoeren. Sinterklaas? Oh dan eten wij altijd soep met brood, en bij de koffie altijd een banketletter van die ene bakker, en 1e kerstdag altijd kippensoep vooraf en kalkoen met ijs toe en 2e kerstdag altijd gourmet en op zondag altijd worstenbroodjes en iedereen een gekookt ei en mijn broer bakt voor pasen altijd een kerstbrood en .... nou ja je begrijpt de bedoeling. Het steekwoord hier is "altijd".
Die mensen verdenk ik ervan stressloos door het leven te gaan. Behalve als de bakker waar ze altijd hun brood halen naar Spanje vertrekt natuurlijk. Het mag duidelijk zijn dat ik niet tot die bevolkingsgroep behoor en soms vind ik dat erg jammer. Dan was namelijk mijn huis altijd tip top in orde omdat ik op maandag altijd de ramen lap en op donderdag altijd mijn strijk doe enzo. Snik, mijn kinderen groeien traditie-loos op, geen vastigheid in hun kleine leventjes, snotter.
En dan hoefde ik vandaag geen boodschappen te doen omdat de melk op is! En ik kan helemaal nog geen boodschappen doen omdat ik niet weet wat we zullen gaan eten maandag....en mijn surprise is nog niet af....
Kortom aaaaarrrgh!!!

Oh ik bedenk me ineens: op oudejaarsdag bak ik ALTIJD zelf oliebollen, in de bijkeuken met ALTIJD de top 2000 hard aan, en dan zing ik ALTIJD heel hard mee!!

3 comments:

  1. Tradities zijn best behoorlijk saai hoor, ik zou er niet al te veel waarde aan hechten. En wat is nou een betere traditie dan GEEN traditie trouwens?

    ... met uitzondering van de top 2000, die blijft gewoon geweldig. Weet dat we samen bleren hoor!

    Nancy

    ReplyDelete
  2. Toch ben jij ook een ALTIJD-TYP, hoor...ALTIJD te veel hooi op je vork, Altijd met datgene bezig wat niet direct prioriteit heeft (maar wel altijd het leukst...), altijd leuke berichtjes en mailtjes, maar altijd twijfels..Kortom altijd net leuker voor anderen dan die gewone Altijd-figuren.
    ALTIJD ZO BLIJVEN, beloofd?

    ReplyDelete
  3. Als je altijd met oud jaar oliebollen bakt, vind ik het tijd ook die traditie maar eens te verbreken!
    Wij vieren oud jaar dit jaar op 24 december
    nic

    ReplyDelete

Thanks for visiting! I really appreciate and enjoy reading all your comments! If you have any questions feel free to email me.