Monday, November 28, 2005

Inhalen


Even wat tijd inhalen: Begin vorige week dit brood gebakken, dit is een kokosbrood recht uit de machine. Basisrecept witbrood verrijkt met 2 el honing, 40 gr gemalen kokos, wat achtergebleven ananassap aangevuld met water en 2 tl anijszaad. Erg lekker geworden, de kokossmaak was niet overheersend.



Gisteravond een experimentje met een restje gekookte worteltjes en gesuikerde gember volgens een recept van Beth Hensperger. (voor de liefhebbers blz. 353 van the Breadmachine Cookbook). Heel mooi zacht-oranje brood met een cake-achtig kruim. Ik heb het voor mezelf vanmiddag geroosterd en dat was lekker. Voor de kids had ik geprobeerd de smaak van de gember te verdonkeremanen met chocoladepasta...... het kind dat heel goed proeft gaf gelijk commentaar, het nutellamonsterkind proefde chocoladepasta, dacht waarschijnlijk: dat zit wel goed, dook in de Donald Duck en heb ik niet meer gehoord.....
De gember die ik gebruikt heb is echt gesuikerde gember, en niet de nootjes (bolletjes) gember die in potjes verkrijgbaar zijn. Als je niet echt een gemberliefhebber bent is het een beetje te veel van het goede. Afgezien daarvan is het gebruik van een restje worteltjes wel heel leuk, het brood kleurt prachtig en is mooi zacht. (Mag ook wel, er gingen tevens 2 eieren in en 3 el boter!)V.q.b. het vocht is het wel even opletten, natuurlijk afhankelijk van het vocht in de worteltjes, ik heb toch aardig wat bloem moeten toevoegen.

Binnenkort in dit theater: foto's van de surprises! Jawel, de schoolsurprises zijn vrijwel klaar!

No comments:

Post a Comment

Thanks for visiting! I really appreciate and enjoy reading all your comments! If you have any questions feel free to email me.