Tuesday, September 26, 2006

Leggen of liggen...de vloer

gangzicht
Maandag even stoom afgeblazen in een mail naar Larein en eigenlijk vond ik wel dat dit integraal geblogged kon worden...dus bij deze...met foto's;

Nou, het legt bijna...
Zaterdag de kast uit elkaar, al onze kleding ligt in enorme bergen op zolder verspreid over logeerbed, kisten en stapels. Ik trok vanmorgen iets khaki uit de stapel waarvan ik dacht dat het een broek was, goed gegokt, om dat een half uur later nog eens te doen met mijn slaperige hoofd (dacht dat ik nog geen broek had)...bleek een niet-voor-niks-nooit-gedragen blouse te zijn, ook goed... Dus zie ik er vandaag uit als een wederopstanding van Steve Irwin, the Crocodile hunter!!!

overloopDit weekend nog gauw even wat plintjes geschilderd boven..nog "even" schoonzus en zwager te eten gehad (ik zag de bui al hangen en stelde heel verstandig voor om uit eten te gaan, antwoord: nou nee joh, dan maak je toch gewoon iets wat je makkelijk vindt? Mijn assertiviteit ging nog niet zover dat ik dan zeg: uit eten dus). Zondag nog even het een en ander in de grondverf beneden en toch maar even de trap zijkanten in de 2e laag lak om vervolgens alle verf van mezelf weg te krabben om gepikt en gestoven naar wederom een verjaardag te gaan.....
kamer W&TEn maandag kwam de laminaatmeneer, vóór die tijd inmiddels ons beddengoed in de badkamer geparkeerd incl. matrassen, de nachtkastjes in de wc, kortom dolle boel hier. Lamimeneer houdt van opschieten dus gisteravond kon onze kamer, en die van de jongens alweer grotendeels in orde gebracht worden, ware het niet dat de plintjes niet meegekomen zijn en dat alles dus nog een halve meter van de muur geparkeerd staat.

En, dat waren ze er even vergeten bij te zeggen, die zooi geeft een troep! Op onze kamer is gezaagd....en ik had de gordijnen niet weggehaald... Dus heb ik gisteravond eerst gestofzuigd overal, ja, ook de plinten én de muren én de gordijnen, toen gedweild, gordijnen eraf en alles wat op de werkkamer nog stond verhuisd naar de "affe" kamers en iedereen schoon beddegoed en de kinderen van en naar training.....de gordijnen van de werkkamer eraf en weer bij ons erop. En toen kwam Echtgenoot thuis ..... kindjes inmiddels gedoucht, in bed, kamers aan kant en schoon, lege kamer klaar om gelegd te worden, keuken opgeruimd....Twee geweldige broden gebakken uit Maggie en cinnamon rolls van King Arthur........ Zegt 'ie:
"de groeven lopen niet door van de overloop met de kamer van de jongens, moet je morgen even zeggen tegen die man dat hij het over doet"
Juist ja.
Dacht het niet.
Heb je al gegeten? (nou, een mars, een gevulde koek, en een appel)
Mooi, dat is dus een ja.
Stik!

En toen hebben we eendrachtig even de onderdelen van de kast nog van de ene kamer naar de andere gesleept. In een goed huwelijk weet je wanneer je je mond moet houden toch? Heb wel een schaal toast op tafel gezet met blauwschimmel en brie. En in mijn eentje een doos After Eight leeggevroten. Nah, hij mocht er ook twee.
Ik ga strijken.
Nu de trap nog.
Met echt hout
Dat geeft nog meer troep
Zeggen ze

Naschrift 1: Zoals Larein al opmerkte: hij had gelijk! Ook nog! Had ik inderdaad op moeten letten. Had ik me nog zó voorgenomen... ::Baking laat deemoedig de kin op de borst zakken en geeft zichzelf een denkbeeldige schop onder haar achterwerk::

Naschrift 2: Dit speelde zich allemaal maandag af en gisterochtend voorzichtig lamimeneer gemeld dat het toch wel erg jammer was dat de naden niet door liepen, en oftie misschien de andere kamer wél...? Reden (pfieuw, er was een Reden!) Binnenmuur loopt scheef en hij heeft de buitenmuur aangehouden om te beginnen met leggen. Natuurlijk, er zal eens een keer iets recht zijn in dit huis. Niet! Nooit! Vervolgens heeft hij gisteren vreselijk zijn best gedaan op de plintjes....weet jij hoeveel hoekjes er zijn in dit huis? Nou...hij inmiddels wel, en ze zijn errug mooi geworden. Compliment!
detail hoekdetail hoeken

2 comments:

  1. It looks great! I like the edging. Ours is almost the same colour as yours, but in some places they messed up the edging (plinthen) and it came undone afterwards. Make sure yours is stuck down well!

    The dust is terrible. I want to make sure that when we buy a house we do a floor that will *never* have to be changed in the time we are actually living there.

    ReplyDelete
  2. Beautiful-Looks like it glows!

    ReplyDelete

Thanks for visiting! I really appreciate and enjoy reading all your comments! If you have any questions feel free to email me.