Wednesday, June 07, 2006

Dancing with the stars...

Ik dans momenteel door het leven. Ik heb mezelf een geheel nieuwe variant van de Cha Cha Slide machtig gemaakt. Doet u even mee? Kleine stap gezond been, nog kleinere stap gezond been én sleeeep dat andere been. Let wel: het minder gezonde been dient in een stand te worden gezet die ik nog het best kan omschrijven als: de ijshockey stick stand, hierna te noemen IJSS (het wordt mooi weer trouwens leuk he?). Hierbij is het been de stick en de voet het platte schuine gedeelte. Bijkomend voordeel is de hoeveelheid stof die met IJSS kan worden meegesleept. Opmerking: zorg dat u vooral verschillende routes door het huis loopt heen en terug zodat een optisch schoon effect u deelgenoot wordt. (De opwaaiende stofbollen schuift men met een fikse zwaai onder de bank: chachaslide kick).

Als u dit eenmaal onder de knie hebt (haha) kunt u beginnen aan een kleine variant. Dat is een bukpauze tussen twee opeenvolgende passen. Ooit afgevraagd waarom zoveel moeders zo soepel zijn vanuit de heupen? Nee, dat heeft niets te maken met bevallen, dat wordt langzaam getraind in de jaren erna. Men bukt namelijk zo regelmatig om rondslingerende voorwerpen op te rapen dat de soepelheid een deel wordt van jezelf. Hieraan herkent men ook de moeder: blik naar de grond en schuifelende passen, (legoblokjes, knexstokjes, kinderhandjes/voetjes), en af en toe een stokkende beweging (limonadeplas op de grond, plakt).
Vanmorgen zo onverstandig geweest om mij eerst naar beneden te begeven vóór het douchen. Ai, dom. Nu moest ik nogmaals die trappen op. Op weg daarheen, chachaslide, buk, kick. Naarmate de kinderen groter worden verzamelen de voorwerpen zich op een hoger niveau, namelijk alle platte horizontale delen van het huis, zoals daar zijn tafels, stoelen, kast, aanrecht, traptreden. De oogst van vanmorgen: melkbekers, bordjes, donald ducks, schoenen, deksel gelpot, koffiebeker, trui, mes en vork, gymtas en toen was ik alleen nog maar onderaan de trap. Chacha slide buk kick.
Trap: wc-rollen, fles wc-reiniger (door moi neergezet in de hoop dat iemand.. dúh)
Badkamer: tandpasta, gelpot zonder deksel (hee!), dop tandpasta, tandenborstels, handdoeken op de grond, lege wc-rollen.
Chacha buk, buk, buk, slide onder de douche.
De rest zal ik je besparen.
Er schijnt een file te hebben gestaan op de A2 vanmorgen….stond echtgenoot denk ik in….vrachtwagen gekanteld met lading grind….hadden de hele ochtend nodig om het op te ruimen….kunnen ze hier ook niet langs komen? Alhoewel, in dat tempo…. Kan ik zelf sneller.
Cha Cha slide op de bank met boek.

1 comment:

  1. Mag ik je bij deze ten dans vragen ? Hier bij ons thuis? Waarbij ik, begrijp me niet verkeerd, vooral geinteresseerd ben in die buigingen. Die kick mag ook trouwens, hoewel het al aardig vol ligt onder de bank...
    Heerlijk om andermans chaos weer zo leuk beschreven te zien..

    ReplyDelete

Thanks for visiting! I really appreciate and enjoy reading all your comments! If you have any questions feel free to email me.